Peli mainonta on kasvanut TV:ssä hurjasti viimeisten vuosien aikana. Ennen vain harvat pelit mainostivat itseään varsinkaan televisiossa. Nykyisestä rumbasta on toki kiitäminen uuden sukupolven konsoleita, ja niistä tietysti Xbox 360. Muut konsolit eivät ole edes vielä markkinoilla, mutta ne varmasti jatkavat samaa linjaa.

Onkin ihailtavaa nähdä, kuinka vakavasti Microsoft ottaa uuden konsolinsa. Jättifirman mainokset pääasiassa vain luovat 360:lle miellyttävää yleisilmettä, jotta aikuisetkin saataisiin sillä pelaamaan. Mainokset vain pohjautuvat johonkin tiettyyn peliin, kuten "mikä toi ääni on" mainos. Toisaalta jotkin eivät liity peleihin käytännössä ollenkaan, "poliisit ja rosvot" mainos. Toki yhä tavalliset mainokset, joiden tarkoitus on mainostaa peliä, ovat olemassa ja kukoistavat.

Uusin mainos, Gears of war, yllätti minut. Ulkoasultaan se on toki upea, mutta osin selvästi pelimoottorilla tehty. Musiikki, yllätys yllätys, on siinä kuitenkin se pääasia. Koko hommaa ei vedetä sankaritarinana eikä yksittäistä sotilasta(mainoksessa) esitetä kuin selviytyjänä. koko mainos vakuutti mnut täysin. En ole koskaan pelannut mitään räiskintäpelejä, tai sen puoleen mitään mikä ei ole vuoropohjaista (liioitellen), ja silti haluaisin vain tarttua peliin ja ruveta vääntämään sitä läpi. Ennen 360:sen mainokset olivat hauskoja, ja loivat mukavaa imagoa. Tämä mainos on lohduton, mutta saa pelaamaan. Kumpa vaan vanhemmat viitsisivät katsoa niitä K-merkintöjä, niin saataisiin peli oikeisiin käsiin kymmenvuotiaiden sijaan.